Highlights
KLSE: BRAHIMS (9474)       BRAHIM'S HOLDINGS BHD MAIN : Consumer
Last Price Today's Change   Day's Range   Trading Volume
0.10   0.00 (0.00%)  0.00 - 0.00  0
Analyze this stock with MQ Trader system

Overview

Market Cap: 27 Million
NOSH: 268 Million
Avg Volume (4 weeks):200,695
4 Weeks Range:0.10 - 0.125
4 Weeks Price Volatility (%):
80.00%
52 Weeks Range:0.07 - 0.39
52 Weeks Price Volatility (%):
25.64%
Average Price Target: 0.51
Price Target Upside/Downside: +0.41

Financial Highlight

Latest Quarter | Ann. Date 31-Mar-2020 [#1]  |  26-Jun-2020
Next QR | Est. Ann. Date: 30-Jun-2020  |  30-Aug-2020
T4Q P/E | EY: -0.99  |  -100.90%
T4Q DY | Payout %: 0.00%  |  - %
T4Q NAPS | P/NAPS: 0.03  |  3.33
T4Q NP Margin | ROE: -7.82%  |  -336.32%

Headlines

Date Subject
17-Mar-2020 PublicInvest Research Headlines - 17 Mar 2020
23-Dec-2019 PublicInvest Research Headlines - 23 Dec 2019
23-Dec-2019 Mplus Market Pulse - 23 Dec 2019
17-Dec-2019 Mplus Market Pulse - Mild Gains Ahead
13-Dec-2019 PublicInvest Research Headlines - 13 Dec 2019
20-Sep-2019 Trading Stocks - Brahim’s Holdings
17-Jul-2019 PublicInvest Research Headlines - 17 Jul 2019
17-Jul-2019 Mplus Market Pulse - 17 Jul 2019

Business Background

Brahim's Holdings Bhd is Malaysia based firm. It's an investment holding company which deals in the business of In-flight catering services, Restaurant services, Warehousing, Logistic, Sugar refinery and other related business. The company operates in four segments namely; Warehousing and logistic related segment which provide bonded warehousing, freight forwarding and transportation services and insurance agency; Food and Beverage comprises of restaurant and café related service; Catering segment deals in catering and other related services which also contributes substantial part of revenue and Investment holding segment which deals in provision of management services. Most of its revenue is generated from Malaysian market only.
Trade this stock and win a FREE I3investor T-shirt after 5 trades. Find out more.

  3 people like this.
 
rajachulan takde ape ape yg nak dikatakan...selain drpd

this is Brahim's!

takkan naik kapal terbang nanti tak makan!
takkan mau henti makan rempah Brahims!

agin!
air!
ombak!
19/02/2020 4:50 PM
Westeros To all those who bought on the 17th Feb when i gave tips should be happy now..yes
19/02/2020 5:19 PM
Yeoh Andy Now waiting for this QR and also out from PN17. Easily 6o cents
19/02/2020 8:27 PM
freddiehero here also feel good and so famous..
19/02/2020 9:08 PM
Westeros It seems that Brahims together with UC have requested for an extension on the regularization plan to exit PN 17 with Bursa.
20/02/2020 9:40 AM
Yeoh Andy Yes will be extend again but duno the new date... Pray for this coming QR by next week will decide the faith of this stock.
20/02/2020 11:28 AM
zoomsbooms gosh..will tarnish investor's confidence a bit..
20/02/2020 11:31 AM
Westeros Well nothing to worry about I mean UZ would have not invested RM2 million into this company if it did not see any prospect...and further more another 45 million shares was transferred to Urusan Jemaah..as such I believe it will fare well.
20/02/2020 2:06 PM
Westeros See I told you guys right Brahims is sure win counter..now 0.285....who made money? I did of course...hahahaha
25/02/2020 11:45 AM
venture any news for QR?
28/02/2020 8:52 AM
venture wow...!!
28/02/2020 9:10 AM
mdesa5057 buy now , QR will seems ok. insider buy huge amount with big lot.
28/02/2020 9:28 AM
mf FBM KLCI 1,487.15 -18.44 1.22%
28/02/2020 9:29 AM
Westeros I heard the QR is good buy guys be mindful that the political scenario is not good as such once QR is out today it can go either way.
28/02/2020 10:14 AM
rajachulan politik tak stabil
ekonomi tak laku

jadi

makanlah kat rumah
makan kat rumah
makan Brahim's!
28/02/2020 10:19 AM
DickyMe2 Buat rempah sendiri jer, tak payah beli Brahim.
28/02/2020 10:22 AM
rajachulan camtu u seorg je yg makan la... yg lain semua makan angin penuh... hahahahaha
28/02/2020 10:23 AM
DickyMe2 Bukan susah buat rempah.
Orang zaman skg ni malas, bagi alasan x der masa.
Nak semua segera, pasal tu sykt macam Brahim hidup.

Rempah buat sendiri lagi murah, tahan berbulan-bulan.
28/02/2020 10:28 AM
venture anuar dgn tun bergaduh...habis lingkop ekonomi. tak habis2 menyusahkan rakyat
28/02/2020 1:04 PM
mdesa5057 muhyidin yassin nk jadi PM, fokus on stock Thriven & Thriven-wb
28/02/2020 5:09 PM
jutawansenyap Qr not out yet.
28/02/2020 7:20 PM
Mars QR bad
02/03/2020 6:21 AM
YgAriff If airline downmy guess it will also afect Brahmin. Latest push by government .... can they fly?
02/03/2020 6:48 PM
Westeros well you know Malaysians...anything with discount they will sure grab like crazy....remember KFC by 2 plates at RM20 can save RM8...they are willing to Q for 2 to 3 hours to buy KFC so that can save RM8....so my prediction sure fly lor
03/03/2020 3:28 PM
venture Q at 15 cent..hahaha
04/03/2020 10:46 AM
Westeros This counter currently is a very bearish mode...those that can cutloss please do so...
04/03/2020 11:32 AM
venture yup...cut loss
04/03/2020 11:44 AM
chinaman Khairy Jamaluddin is the new Science, Technology and Innovation Minister
09/03/2020 5:52 PM
pamie 7cents. Looks like the lowest recorded in its history.

Supposed, during this restricted movement period, their products is being purchased more.
19/03/2020 6:38 PM
RedEagle KUALA LUMPUR: Sekurang-kurangnya 25 juta pekerjaan di peringkat global termasuk 11.2 juta di rantau Asia Pasifik berisiko hilang susulan kemerosotan permintaan mendadak bagi perjalanan udara akibat krisis penularan COVID-19.

Ketika memberi amaran itu hari ini, Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA) berkata syarikat-syarikat penerbangan turut meminta kerajaan masing-masing menyalurkan bantuan kewangan segera untuk membolehkan perniagaan kekal bertahan dan mampu pulih selepas pandemik itu dapat dibendung.

Malah, IATA secara khususnya turut menggesa supaya bantuan dalam bentuk sokongan secara langsung disalurkan selain pinjaman, jaminan pembiayaan dan sokongan terhadap pasaran bon korporat serta pengecualian cukai.

"Tiada perkataan yang sesuai untuk menggambarkan betapa meruncingnya impak COVID-19 terhadap industri penerbangan. Malah, kesukaran ekonomi itu akan dikongsi oleh 25 juta pekerja yang bergantung hidup dengan syarikat penerbangan.

"Ia sepatutnya menjadi perniagaan yang berdaya maju agar dapat kembali pulih selepas COVID-19 dapat dibendung. Bantuan terhadap syarikat penerbangan adalah sesuatu yang kritikal pada masa ini," kata Ketua Pengarah merangkap Ketua Pegawai Eksekutif IATA Alexandre de Juniac dalam satu kenyataan.

Menurutnya, selain bantuan kewangan utama, industri itu juga perlu melakukan perancangan dan penyelarasan secara terperinci bagi memastikan syarikat-syarikat penerbangan benar-benar bersedia untuk beroperasi apabila COVID-19 itu dapat dikekang.

"Kita tidak pernah menjangkakan industri ini akan mengalami impak sedemikian besar. Kita juga tiada pengalaman untuk membantunya bangkit semula. Keadaan akan menjadi sukar. Dari segi praktikalnya, kita memerlukan pelan luar jangka untuk tujuan lesen dan pensijlan yang mungkin telah tamat," katanya.

Industri juga perlu melaksanakan operasi dan proses bagi mengelak kemungkinan jangkitan semula virus itu menerusi kes yang diimport.

"Kita juga perlu mengenal pasti pendekatan yang berkesan untuk menguruskan sekatan perjalanan yang perlu ditarik balik sebelum dapat menyambung semula kerja-kerja. Ini adalah antara beberapa cabaran utama yang menanti kita. Bagi memastikan kejayaannya, pihak industri dan kerajaan perlukan pelarasan dan saling bekerjsama," kata de Juniac.

Di peringkat global misalnya, kehidupan 65.5 juta orang bergantung dengan industri penerbangan, termasuk sektor seperti pengembaraan dan pelancongan dan daripada jumlah itu turut membabitkan 2.7 juta pekerjaan dalam syarikat penerbangan.

Dalam keadaan sekatan perjalanan serius selama tiga bulan, penyelidikan IATA menunjukkan bahawa kira-kira 25 juta pekerjaan bidang penerbangan dan sektor berkaitannya di seluruh dunia kini berisiko selain Asia Pasifik manakala 5.6 juta pekerjaan di Eropah, Amerika Selatan (2.9 juta), masing-masing 2 juta di Amerika Utara dan Afrika serta 0.9 juta di Timur Tengah.

Malah, dalah senario sama, syarikat-syarikat penerbangan dijangka menyaksikan hasil penumpang bagi tahun penuh merosot sebanyak US$252 bilion (US$1 = RM4.34) (- 44 peratus) pada 2020 berbanding 2019.

Menurut badan global itu, tempoh suku kedua (2020) adalah yang paling kritikal apabila permintaan merosot 70 peratus yang merupakan paras terburuknya selain kerugian tunai sebanyak US$61 bilion.

IATA yang mewakili kira-kira 290 syarikat penerbangan merangkumi 82 peratus aliran udara global, turut menumpukan aspek pendekatan komprehensif bagi pemulihan industri itu selepas dibenarkan untuk berbuat demikian oleh pihak kerajaan serta pihak kesihatan umum.

Malah, pendekatan bersifat pelbagai pihak berkepentingan juga dilihat sebagai amat penting, katanya.

"Kita tidak menjangkakan dapat mengembangkan semula industri sama yang terpaksa ditutup beberapa minggu lepas. (Namun) syarikat penerbangan ini masih diperlukan untuk menghubungkan dunia dan kita akan melaksanakannya menerusi pelbagai model perniagaan.

"Proses industri itu adalah sesuatu yang perlu dilaksanakan. Kita perlu melakukannya secara pantas dan tidak mahu mengulangi kesilapan selepas kejadian 11 September, 2001 apabila banyak proses baharu dilaksanakan tanpa penyelarasan.

"Akibatnya, kita mengalami banyak masalah yang sehingga kini masih dalam proses diselesaikan. Sebanyak 25 juta orang yang pekerjaan mereka berisiko akibat krisis sekarang, akan bergantung kepada sejauh mana industri ini dapat dihidupkan semula secara lebih berkesan," kata de Juniac.
08/04/2020 2:43 PM
mdesa5057 its a good news?
20/04/2020 10:40 AM
chinaman MAS to fly soon with new SOP ***quote***All Malaysia Airlines passengers are now required to bring and wear their own protective masks effective April 23, at touch-points such as check-in, boarding, in the aircraft cabin, disembarkation and collection of baggage on arrival to mitigate the spread of Covid-19.
This requirement applies to all passengers (excluding infant) travelling on all Malaysia Airlines’ domestic, international and charter flights, to ensure the comfort and wellbeing of each passenger and airline employee, it said in a statement today.
Malaysia Airlines will not accept passengers without a face mask at the time of check-in and boarding, it stressed.
“For passengers’ own comfort, especially on long haul flights, you are advised to bring additional masks and hand sanitisers for your own use.”
22/04/2020 10:47 AM
winlast Brahims is food provider for MAS national carrier chart wise positive outlook
22/04/2020 5:52 PM
Mohd Akmal Hakim I am buying. Lets go brahims
27/04/2020 1:07 PM
bleuerouge me too buying into Brahims, uptrend still intact with R1 16c and BO 17.5c.
29/04/2020 12:42 AM
bleuerouge so far so good Brahims
29/04/2020 9:54 PM
bleuerouge flight gonna take off soon
15/05/2020 7:46 AM
mf Singapore Airlines posts first annual loss on fuel...
15/05/2020 7:47 AM
JayC88 seems promising. volume easy to goreng...
15/05/2020 8:05 AM
bleuerouge take a look at Brahims chart, presenting HH & HL, 3rd wave coming soon. Book your tickets early !!!
17/05/2020 12:30 AM
m_faiza1 Technically, far from bullish, look chart carefully
17/05/2020 2:07 AM
FaizalHamzah Break 0.16, next TP 0.20.
19/05/2020 7:46 AM
CUTLOST Coming soon..
28/05/2020 5:54 PM
FaizalHamzah Cut loss
04/06/2020 2:44 PM
imvu besok selasa beli 50% bullet :)
08/06/2020 7:28 PM
r2d288 pn17 still can buy ? haha u guy must be noob.
11/06/2020 12:41 AM
FaizalHamzah Today fly?
18/06/2020 7:27 AM
Miz Raya Bloom alahai ape khabar kanda2?
26/06/2020 10:53 AM
is_juffri Senak
30/06/2020 9:56 AM
FaizalHamzah da CutLOSS..adehh
01/07/2020 8:21 AM


APPS
I3 Messenger
Individual or Group chat with anyone on I3investor
MQ Trader
Perform Technical & Fundamental Analysis on Stocks
MQ Affiliate
Earn rewards by referring your friends
 
 

1957 

ActiveGainersLosers
Top 10 Active Counters
 NameLastChange 
 SCOMNET 1.290.00 
 KOTRA 2.740.00 
 UCREST 0.150.00 
 PUC 0.1550.00 
 WILLOW 0.4850.00 
 EAH-WE 0.010.00 
 IRIS 0.240.00 
 TOPGLOV-C79 0.4550.00 
 SIMEPLT-CP 0.080.00 
 BTECH 0.3550.00 

FEATURED POSTS

1. MQ Trader - Introduction to MQ Trader Affiliate Program MQ Trader Announcement!
2. MQ Affiliate – A smarter way to earn more rewards MQ Trader Affiliate Program
3. MQ Affiliate – How to become an effective affiliate MQ Trader Affiliate Program
4. MQ Affiliate – Upgrading to Affiliate Partner MQ Trader Affiliate Program
Partners & Brokers